Tuladha layang pribadhi

Tuladha layang pribadhi
Katur dhumateng
Bapa saha Ibu Sucipto
Ing dalem
            Sembah sungkem,
Keparenga ngaturi priksa bilih kawontenen kula ing Semarang tansah pinaringan wilujeng. Mugi-mugi Bapak saha Ibu ind dalem ugi mekaten.
Kajawi menika kula badhe matur bilih sekolah ngadhani program ngawontenaken widyawisata benjing tanggal 19 september 2010. Papan panggenen ingkang badhe dipuntuju inggih punika Keraton Surakarta Hadiningrat saha Museum Radyapustaka. dene wragadipun kirang langkung Rp. 500.000,00

LAYANG PRIBADHI

LAYANG PRIBADHI
Layang/ surat yaiku salah sawijining bentuk komunikasi kang awujud tulisan
Manut maceme layang dipilah dadi 14, yaiku:
1.      Layang Dhines: laying tumrap kantor
2.      Layang Dhawur/ Prentah: surat perintah
3.      Layang Lamaran: nglamar pegaweyan
4.      Layang Ulem: sedhahan wong arep duwe gawe
5.      Layang Undhangan: kanggo kumpulan/rapat
6.      Layang Kabar: isine bab pawarta
7.      Layang Iber-iber: selebaran kanggo sapa wae kang gelem maca ex. Layang hasil rapat wali murid
8.      Layan Lelayu: isine bab kabar kematian/kesripahan
9.      Layang Gandhen: layang saka kantor pegadhean
10.  Layang Wasiat: isine piweling saka wong kang digawe sadurunge seda

SOAL UJIAN SEMESTER GENAP KELAS XI TAHUN PELAJARAN 2013 2014



MA Miftahul UlumYAYASAN PENDIDIKAN ISLAM (YPI)
ULANGAN UMUM SEMESTER GENAP MADRASAH ALIYAH
TAHUN PELAJARAN 2013/2014
Mata Pelajaran : Bahasa Jawa                                                 Hari/tanggal    : Minggu, 1 Juni 2014
Kelas               : XI (Sewelas)                                                Waktu             :                       WIB
I.            Wenehana tandha ping (x) ing aksara a, b, c, d, utawa e ing jawaban kang paling bener!


1.    Sedaya puja-puji syukur (1) tercurah (2) di hadapan Gusti Allah Ingkang Maha Agung, awit kita sedaya sampun saged (3) berkumpul ing papan panggenan mriki saperlu angadani (4) pertemuan mudha-mudhi....
Tembung Jawa kang pener kanggo nyalini tembung-tembung Indonesia ing andharan dhuwur yaiku ..
a.        (1) konjuk, (2) ing hadapipun, (3) makempal, (4) pepanggihan
b.       (1) konjuk, (2) ing ngarsanipun, (3) ngumpul, (4) patemon
c.       (1) katur, (2) ing wekdal, (3) makempal, (4) patemon
d.       (1) konjuk, (2) ing ngarsanipun, (3) makempal, (4) pepanggihan
e.        (1) katur, (2) ing ngajengipun, (3) makempal, (4) patemon
2.    Ukara pitakon kang santun kang katujokake marang narasumber yaiku…
a.       Panjenengan sadar punapa boten kaliyan ingkang panjenengan ngendikakaken?
b.       Punapa informasi saking panjenengan saged dipunpitados?
c.       Pangandikan panjenengan punika saged dipuncepeng punapa boten?
d.       Miturut panjenengan, punapa kinten-kinten ingkang nyebabaken prastawa punika?
e.       Miturut pamanggih kula Bapak dereng cocog nyepeng prekawis punika
Pachelaton wawancara ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakon angka 3-5!
Wartawan       :”Punapa ingkang dados latar belakangipun panjenengan nyerat buku punika?”
Narasumber    :”Amargi kula tertarik kaliyan kagunan wayang wong kang sampun mboten nggadhahi kawigatosan saking masyarakat.”
Wartawan       :”Pangajab punapa ingkang panjenengan suwun sesampunipun para khalayak maos buku panjenengan?”
Narasumber    :”Supados kagungan wayang wong tansah saged dipunlestarikaken dening para mudha lan pikanthuk kawigatosan kang samesthinipun.”
3.    Pethikan wawancara ing dhuwur, kang dadi nara sumber handuweni pakaryan…
a.       pemain wayang                          d. seniman
b.       dhalang                                     e. penulis buku
c.       guru
4.    Nara sumber ana ing wawancara iku njlentrehake babagan...
a.       kasusastran jawa
b.       penerbitan buku jawa
c.       proses penulisan buku
d.       kelestarian budaya jawa
e.       pagelaran wayang wong
5.    Wawancara ing dhuwur migunakake basa…
a.       Jawa                             d. krama inggil
b.       ngoko andhap                e. karma andhap
c.       ngoko alus

SOAL UJIAN SEMESTER GENAP KELAS X TAHUN PELAJARAN 2013 2014

YAYASAN PENDIDIKAN ISLAM (YPI)
ULANGAN UMUM SEMESTER GENAP MADRASAH ALIYAH
TAHUN PELAJARAN 2013/2014
Mata Pelajaran : Bahasa Jawa                                                             Hari/tanggal    : Minggu, 1Juni 2014
Kelas               : X (Sepuluh)                                                              Waktu             :                       WIB
I.            Wenehana tandha ping (x) ing aksara a, b, c, d, utawa e ing jawaban kang paling bener!


1.       Ukara ing ngisor iki kang ngemu tembung saroja yaiku ...
a.         Mikha Tambayong iku salah sawijining kenya kang irang manis.
b.         Lintang katon kemelip sumebar ing angkasa, nanging kok rumangsaku wengi iki peteng ndhedhet.
c.         Giyarti lan Lilis iku sanajan bocah ndesa nanging mudeng nyandhang kaya bocah kutha.
d.         Sinau kang sregep supaya gegayuhan apa sing dikarepake.
e.         Dadi banyu wegah nyawuk, dadi godhong wegah nyuwek.
2.       Dhi, apa wingi awakmu menyang Jepara?
Ukara ing dhuwur iku kalebu ukara . . .
a.       pitakon                                    d.   sananta
b.       pakon                          e.   carita
c.       sumbawa
3.       Pancen sugyarta temenan, apa wae isa ditukoni kabeh.
Tembung sugyarta yen diwudhal dadi tembung ...
a.       Sugi + arta                   d.  Sugy + arta
b.       Sugih + arta                 e.  Sugih + harta
c.       Sugya + arta
4.       Tembung loro kang meh padha pangecapane, sing duweni teges lanang wadon diarani tembung ...
a.       lingga                          d.  sanepa
b.       entar                            e.  yogyaswara
c.       garba
5.       Tembung-tembung ing ngisor iki kagolong ing tembung lingga...
a.         nulis, nyapu, ombe      d. tulis, mangan, sapu
b.         pangan, tulis, ombe     e. mangan, turu, nyuwun
c.         sapu, ngombe, pangan

NELPON

Nelpon yaiku komunikasi rong arah antarane wong siji karo wong sijine kang ana panggonan kang beda. Telpon iku kalebu salah sawijining sarana komunikasi kang nduweni kagunan penting kanggo kauripane manungsa. Sarana iku bisa digunakake kanggo sarana ngirit wektu lan jarak.
 
v  Kang prelu digatekake nalika Nelpon, yaiku:

1.      Migunakake kode panggilan”Halo”ana ing wiwitan nelpon utawa bisa uga kanthi ngucapake salam, kaya Assalamualaikum, sugeng enjing, dalu, lsp.
2.      Ngandhakake identitasmu kanthi cetha nalika nelpon
3.      Nakokake identitase wong kang lagi koajak guneman/omongan ana telpon
4.      Ngandhakake keperluanmu nelpon kanthi singkat lan cetha
5.      Migunakake basa kang apik lan uga kowe bisa nitipake pesen umpama wong kang kogoleki ora ana kanthi singkat lan cetha

v  Kang prelu digatekake nalika nampa telpon, yaiku:

1.      Nyambut kanthi salam utawa mbales salam saka wong kang nelpon
2.      Sebutna identitasmu kanthi cetha
3.      Takonana kaperluane nelppon kanthi basa kang apik lan sopan
4.      Nutup telpon kanthi salam lan matur nuwun

KEHIDUPAN PENDIDIKAN KESENIAN KESUSASTRAAN DAN SOSIAL DI KERAJAAN-KERAJAAN ISLAM DI BERBAGAI DAERAH



1.      Perkembangan Pendidikan
Pada masa kejayaan Islam yang berkembang adalah pondok pesantren. Ponpes pertama ada di pulau Jawa dan Madura. Di Minangkabau ponpes disebut surau dan di Aceh disebut dayah.
Menurut Babad Demak, ponpes pertama kali didirikan oleh Raden Patah (Sunan Ampel) pada masa pemerintahan Prabu Kertawijaya dari Majapahit. Sistem yang dikembangkan diponpes masih tradisional yaitubsantri berbagai daerah berkumpul dengan teman-teman di pondok milik kyai/guru ngaji. Materi yang diajarkan antara lain: tafsir, fikih, bahasa arab, adab dan qiro’ah.
2.      Kesenian
a.       Kaligrafi
Disebut juga seni menulis arab indah. kaligrafi menjadi ciri khas seni Islam, dan biasanya kesenian ini dikembangkan dipondok pesantren atau madrasah.
b.      Seni Pahat
Seni pahat tidak sepesat masa sebelumnya karena dalam Islam ada larangan membuat gambar/patung makhluk hidup. Seni pahat pada masa Islam terbatas hanya pada seni ukir hias saja yang pola-polanya terdiri atas pola daun-daunan, bunga-bungaan dan bukit-bukit karang. Bilamana seseorang ingin membuat ukiran makhlik hidup biasanya gambarnya disamarkan dengan bunga atau dedaunan seperti gambar kera yang disamarkan dengan pola daun-daunan seperti relief pada Masjid Mantingan Jepara.
3.      Kesusastraan
a.       Hikayat, adalah cerita kuno, sejarah, roman.
Contohnya: hikayat si miskin dan si kaya, hikayat raja-raja Pasai, Hikayat Jauhat Manikam, dll.
b.      Suluk, adalah kitab-kitab yang membentangkan tasawuf.
Ex. suluk sukarewa, suluk wujil, suluk syair perahu, dll.
c.       Babad, adalah cerita sejarah namun lebih banyak berupa cerita daripada uraian sejarahnya.
Ex. Babad tanah Jawi dan Babad Giyanti.

E. SISTEM DAN STRUKTUR SOSIAL MASYARAKAT DI KERAJAAN-KERAJAAN BERCORAK ISLAM DI BERBAGAI DAERAH